Z-Customer First - 10 27/07/17

Z-Customer First - 10 27/07/17

Er is heel wat veranderd in de verwachtingen van consumenten. Steeds vaker willen ze naast een goeie prijs ook producten en diensten op maat, een snelle levering en een klantendienst die vlot een antwoord geeft op hun vragen. Bedrijven die daarop willen inspelen, moeten de klant centraal stellen in hun strategie.

Z-Customer First (9) - 20/07/17

Z-Customer First (9) - 20/07/17

Een klantgerichte strategie bestaat erin met de juiste oplossingen in te spelen op de noden en verwachtingen van klanten. Voor de verzekeringssector bijvoorbeeld betekent dat het verbreden van de klassieke dienstverlening met nog meer preventieve acties. In ons land is verkeerspreventie voor jongeren geen overbodige luxe, want 18 tot 24-jarigen scoren hoog in de ongevallenstatistieken.

Z-Customer First (8) - 13/07/17

Z-Customer First (8) - 13/07/17

Klanten verwachten vandaag dat ze snel en op eenvoudige manier aan informatie kunnen geraken over een bedrijf of zijn producten en diensten. Steeds meer organisaties spelen daarop in door een eigen app ter beschikking te stellen.

Z-Customer First (7) - 06/07/17

Z-Customer First (7) - 06/07/17

We leven in een wereld steeds meer zaken digitaliseren en ook het zakendoen meer en meer online gebeurt. Dat levert heel wat voordelen op, maar tegelijk zijn er nieuwe risico's en nieuwe vormen van criminaliteit in de cyberwereld. De verzekeringssector speelt in op die nieuwe noden van bedrijven.

Z-Customer First (6) - 29/06/17

Z-Customer First (6) - 29/06/17

Getrouwheidsprogramma's worden al door vele bedrijven en organisaties gebruikt om hun klanten te belonen. Maar in het kader van een klantgerichte strategie, worden dergelijke programma's steeds meer afgestemd op wat klanten écht willen.

Z-Customer First (5) - 22/06/17

Z-Customer First (5) - 22/06/17

Eén van de factoren die vandaag mee bepaalt of bedrijven succesvol zijn of niet, zijn online recensies en aanbevelingen van klanten. Word-of-mouth of mond-aan-mondreclame is niet nieuw, maar speelt een steeds grotere rol.

Z-Customer First (4) - 15/06/17

Z-Customer First (4) - 15/06/17

Niemand heeft het graag voor, maar als er zicht toch een schadegeval voordoet, wil elke consument de zaken het liefst zo snel mogelijk geregeld zien. Vroeger kwam de expert steeds ter plaatse voor zijn analyse. Maar dankzij smartphones en digitale dossiers is in sommige gevallen nu ook een video-expertise vanop afstand mogelijk.

Z-Customer First (3) - 08/06/17

Z-Customer First (3) - 08/06/17

Consumenten komen vandaag gemakkelijker voor hun rechten op en gaan steeds vaker online op zoek naar juridisch advies. Maar dat is niet zonder risico. Om de nood van consumenten aan correcte juridische informatie in te vullen, is er nu het online platform 'The Legal Village'.

Z-Customer First (2) - 01/06/17

Z-Customer First (2) - 01/06/17

Om antwoorden te vinden op de maatschappelijke uitdagingen is er vandaag nood aan innovatieve oplossingen. Dat is ook het uitgangspunt van de Brusselse startup studio Barefoot. Met KOWO creëerde ze een nieuw bedrijfje dat zich toelegt op mobiliteitsoplossingen.

Z-Customer First (1) - 25/05/17

Z-Customer First (1) - 25/05/17

Eén van de meest beloftevolle technologische innovaties is drones. Het Gentse expertisebedrijf DEKRA en verzekeringsmaatschappij AXA maken sinds een tijd gebruik van drones om schadegevallen nauwkeuriger en gemakkelijker in kaart te brengen. Dat biedt de klant een veel snellere afhandeling van zijn schadedossier.