Een autoverzekering, brandpolis, aansprakelijkheidsverzekeringen, ze zijn essentieel voor consumenten en bedrijven. Vaak nemen we daar een rechtsbijstandsverzekering bovenop. Maar staan we wel genoeg stil bij de keuze van die rechtsbijstand?

In Z-Insurance reeks die dit najaar elke donderdag op uw scherm te zien is, hebben we het over de gevolgen van de coronaviruscrisis in de verzekeringssector en welke nieuwe oplossingen en diensten ze voorstelt. In deze aflevering focussen we op de onafhankelijke verzekeringsmakelaars en hoe zij zich hebben aangepast.

De rechtsbijstand is in ons land in opmars. Dat is geen verrassing, want de federale overheid heeft een fiscaal voordeel ingevoerd voor particulieren die een rechtsbijstandspolis onderschrijven. In deze aflevering bekijken we de evoluties in de rechtsbijstand sinds de coronacrisis.

De voorbije weken gaf Z-Insurance een overzicht van hoe verzekeringsmaatschappijen en makelaars zijn omgegaan met de impact van de coronacrisis. De digitalisering van de sector kreeg een boost en er werden ook nieuwe oplossingen en diensten voorgesteld. In deze afleveringen maken we de balans op met Marc Simons, de voorzitter van Brocom.

Elk arbeidsongeval is er één teveel. Net daarom besteden de verzekeringsmaatschappijen en makelaars heel wat aandacht aan initiatieven rond preventie. Nieuwe digitale tools kunnen daar ook toe bijdragen.