Een heel duidelijk boodschap van Rima Farhat, Digital Technology Lead bij Accenture, Artificiële intelligentie is een belangrijk aandachtspunt voor Accenture en dat zeker op vlak van ethische & duurzame AI. Accenture heeft zich altijd sterk gericht op duurzaamheid en een verantwoorde manier van bedrijfsvoering.

Etienne Gossart, Country Director Coca-Cola European Partners België & Luxemburg geeft een duidelijke boodschap: diversiteit is veel meer dan nadenken over voldoende vrouwen op alle niveaus in het bedrijf. Het gaat over diversiteit in de brede zin van het woord, leeftijd, generaties, gender, culturele diversiteit en nog zoveel meer.

Stéphanie Verhaegen, Senior Consultant bij Capgemini licht het programma Architects of Positive Futures toe waar ook Women@Capgemini deel van uitmaakt. Wat betekent recruitment, retention en development in een technologiebedrijf dat streeft naar meer vrouwelijk talent binnen de vele STEM richtingen waar ze mensen voor nodig hebben?

Petra Blanckaert, Director HR toont in deze aflevering aan dat NMBS haar maatschappelijke rol opneemt als bedrijf dat volop aan diversiteit en inclusie werkt, waarden die perfect passen bij de bedrijfscultuur waar professionalisme, respect, ondernemerschap en samenwerking centraal staan.

Kris Poté, Vice-President bij Capgemini, een van de leiders in digitale transformatie en innovatie, bewijst dat ethisch samengestelde en diverse teams zorgen voor extra groei en innovatie. Capgemini biedt hele mooie carrière opportuniteiten voor diverse profielen in een sector die in volle economische groei is en onze toekomst mee zal bepalen.

Als we een duurzame wereld willen opbouwen, dan hebben we vrouwen nodig in alle sectoren. Gabriela Lorenzo, Process Engineer bij DuPont, bewijst hoe boeiend een job als ingenieur is in een industriële omgeving die nog al te vaak als mannelijk wordt bekeken.

Emilie De Riollet, Senior Consultant bij Capgemini Consulting laat ons zien wat een inclusieve cultuur betekent. Diversiteit gecombineerd met een inclusieve bedrijfscultuur, die de persoonlijkheden en talenten van elke persoon waardeert, zorgt voor meer geluk op het werk, meer innovatie en betere prestaties.

Caroline Thomaes, Country Leader Benelux toont de inzet van Procter & Gamble aan om gendergelijkheid in hun teams te bevorderen. P&G heeft ook in de promotie van zijn merken al heel wat stereotypen weten om te keren.

Pfizer is een bedrijf dat schitterende resultaten kan voorleggen als het gaat over diversiteit. Laurence Einsweiler maakt deel uit van het directiecomité en is genomineerd voor de prijs van gendergelijkheid, georganiseerd door JUMP. Ze legt uit waarom we vrouwelijk talent in organisaties naar waarde moeten schatten. Haar referentiekader? Haar eigen waarden en de waarden en visie bij Pfizer.

Bij Capgemini, een van de leiders in digitale transformatie en innovatie, zijn ze duidelijk overtuigd dat vrouwen hun een extra dimensie gaan bezorgen als het over innovatie gaat. Gapgemini biedt hele mooie carrière opportuniteiten voor diverse profielen in een sector die in volle economische groei is en onze toekomst mee zal bepalen.

Sofie De Ceuster, HR Manager van de site in Mechelen, toont het engagement van DuPont aan en bewijst hiermee dat diversiteit deel uitmaakt van het DNA van één van de grootste industriële chemische groepen. Ze hebben heel wat vrouwelijke ingenieurs in hun kader en onder de leidinggevenden.

Een zeer duidelijke boodschap van Veerle Dero, Managing Director bij Accenture: Diversiteit is niet alleen 'nice to have', het is een 'must have' voor ons. Cruciaal is het ondersteunen van de doelen en ambities van al ons talent elke dag, ongeacht het geslacht, leeftijd, afkomst ...

In de eerste aflevering van Womenomics praten we met Isabella Lenarduzzi, de oprichtster van JUMP over het belang van vrouwen in onze economie. JUMP werkt met bedrijven om de professionele gelijkheid te bevorderen en door een beter talent management de prestaties te verhogen.